Monday 30 March 2009

Bebananku


Ya Allah ya Tuhanku
Usah bebani kami dgn bebanan yg berat
Spt yang Engkau bebani mereka sebelum ini

Wahai Tuhan kami
Janganlah Engkau bebankan kami dgn apa yg kami tak berdaya
Maafkanlah kami,ampunilah kami dan rahmatilah kami

Ya Allah yang menjadi tmpt jiwa ini menagih simpati
Engkaulah tmpt aku mengadu
Hanya kpd Engkau tmpt aku bermohon

Kasihanilah hambaMu ini ya Allah
Hanya kpdMu aku merintih
Sesungguhnya hambaMu ini hanyalah insan yg lemah
Yang benar-benar mengharap belas dariMu

Ya Allah ya Tuhanku,
Jika Engkau hdk mengujiku,
Maka berilah aku kekuatan dan ketabahan,
Jika aku buntu,
Berikan petunjuk dan hidayahMu ke atasku

Ya Allah,Tuhan yg menciptaku,
Jika benar aku sedang diuji,
Maka,
Akan ku ingat janji-janjiMu,
"Allah tidah membebani seseorang sesuai dgn apa yg diberikan oleh Allah kpdnya.
Kelak Allah akan mmberikan KELAPANGAN SELEPAS KESEMPITAN"(At-Talaq,65:7)
Akan ku patri kata-kataMu di dadaku,
"Sesungguhnya bersama KESULITAN ADA KEMUDAHAN"(Asy-Syarh,94:6)

kadang-kadang Tuhan sembunyikan matahari tetapi didatangkan petir dan kilat kita menangis dan tertanya kemana menghilangnya matahari rupa-rupanya Tuhan hendak beri kita pelangi


~Tiada pertemuan yg lbih manis slain kerana-Nya~

3 comments:

husna said...

bukak blog hudda..
nampak ICHI
aik?nadia ka?
ya btul!dia!

doblen said...

haha...ak pn x caye ak wt blog...huhu

Anonymous said...

salam,
kak doblen?
suke baca entry kamu...
keep it well=)